Klikni ovde za pomoć kod unosa

DATI AVANSI

1) Uplata avansa dobavljaču: Kod avansa koje uplaćuješ dobavljačima, Lidder će automatski (ako uključiš opciju "Automatsko generisanje IOSa pri povezivanju stavki iz ručnog knjiženja naloga za konto dobavljača" i povežeš stavke na dobavljačima) uplatu nekom dobavljaču za koju nemaš već proknjiženo dugovanje (neku kalkulaciju na primer) proknjižiti na kontu datih avansa. Za taj avans koji si uplatio, dobavljač ti može (ali i ne mora, ako će u istom poreskom periodu fakturisati robu) izdati fakturu za avans.
2) Prijem avansne fakture: Ako ti izda fakturu za avans, u Lidderu istu treba knjižiti kroz vrstu dokumenta "raspored datih avansa", a koja se pokreće komandom Shift+A iz glavnog menija. Kada popuniš dokument rasporeda datih avansa koji najčešće ima jednu, a ređe dve stavke iznosa avansa po poreskim tarifama, Lidder će automatski generisati nalog kojim će dati avans biti raspoređen sa generalno datih avansa na date avanse za koje je dobijena avansna faktura i pri tome će napraviti razgraničenje PDVa za fakturisani iznos. Ako za tog dobavljača uopšte nema proknjiženih datih avansa, Lidder će te o tome obavestiti ili tog dobavljača uopšte neće biti na spisku komitenata koje dobijaš nakon zadavanja komande Shift+A.
3) Faktura od dobavljača plaćena avansno: Uplaćeni avans se u trenutku pristizanja dokumenta dostave robe od tog dobavljača nalazi proknjižen na datim avansima ili je raspoređen na date avanse za koje je izdata faktura, i od toga zavisi šta ćeš na kraju unosa svoje kalkulacije odabrati nakon pritiska na komandu "A" koja i služi odabiru vrste i visine avansa kojim je pokrivena ta kalkulacija. Prvo pitanje se odnosi na unos iznosa sa fakturisanog avansa (iznos raspoloživog avansa prikazan je u gornjoj levoj poruci), ali pod uslovom da na fakturisanom avansu imaš neko stanje. U suprotnom pitanje će biti preskočeno, i ako uneseš iznos u okviru raspoloživog avansa, Lidder će u nalogu za knjiženje te kalkulacije ono što je bilo raspoređeno nalogom rasporeda datih avansa "vratiti" na "redovni" PDV, a date avanse će zatvoriti i iznos prebaciti na konto dobavljača. Ako ne želiš da iskoristiš fakturisani avans, onda za prvi iznos unosiš nulu, što je znak Lidder-u da ti da unos iznosa sa nefakturisanog avansa. U slučaju da avansa uopšte nemaš, Lidder će te o tome obavestiti i neće dozvoliti unos pokrivanja kalkulacije avansom.
Gore navedene faze i postupke u vezi sa datim avansom Lidder podržava kroz navedene automatizovane dokumente i radnje kao i kroz evidencije PDVa gde postoji posebna evidencija datih avansa na koju se ove promene odražavaju.
Da rezimiramo:
Kod davanja avansa potrebno je da uključiš opciju za izradu mini IOSa u knjiženju izvoda za dobavljače i povežeš stavke na analitikama dobavljača, da bi Lidder sam raspoređivao uplaćene iznose na date avanse ako je potrebno. Dalje, ako dobiješ fakturu za dati avans, koristi komandu Shift+A iz glavnog menija da bi tu fakturu kod sebe ispravno proknjižio, i na kraju izrade same ulazne kalkulacije koristi komandu "A" da bi je ispravno označio kao avansno plaćenu i time zatvorio "krug" za dati avans.
Dati avansi u praksi